مشاوره، نصب

و تعمیرات دوربین های مداربسته

۱۰ دلیل مهم برای استفاده از دوربین های مداربسته

  • پیشگیری از سرقت

در واقع دوربین­ها نمی­توانند سارقین را دستگیر کنند، اما نگرانی آنها را چند برابر می­کنند. یک دزد یا سارق مغازه یا شرکت هرگز تمایل ندارد که تصویر او ضبط گردد. لذا وجود دوربین ممکن است او را از این تصمیم منصرف کند.

  • جلوگیری از سرقت کارمندان

اگر درباره کار اشتباه یکی از کارمندان خود بدگمان شدید اما نمی­دانید چگونه مچ اورا بگیرید، یک دوربین مداربسته می­تواند به راحتی به شما کمک کند. چنانچه شما خودتان از آن دسته از کارکنانی باشید که درشرکت یا محل کارتان با رد و بدل کردن پول سروکار دارید، می­دانید که این مساله واقعا کاربرد زیادی دارد. دوربین جلوی صندوق یا مکان­های دیگری که کارمندان مستقر هستند، فقط برای نمایش دادن سرقت کارمندان نیست، بلکه وسیله ای محسوب می­شود برای ترساندن کارمندان از انجام کارهای اشتباه، زیرا می­دانند شما آنها را تحت نظر دارید.

  • یک شاهد و گواهی مفید است

با استفاده از تصویر ضبط شده دوربینی که در محل سرقت نصب شده، به راحتی می­توان متهم را شناسایی و محکوم کرد.

  • کمک به اجرای قوانین و دستگیری سریعتر مجرم

تصاویر ضبط شده دوربین به پلیس کمک می­کند با پخش آن از طریق رسانه های مختلف به شناسایی و دستگیری سریععتر مجرم کمک کند.

  • نظارت و نگهداری از کودکان و افراد سالمند

با استفاده از یک دوربین مداربسته در خانه می­توانید درمواقعی که بیرون هستید تصاویر کودک یا فرد سالمند خود را مشاهده کنید و از سلامت آنها اطمینان خاطر داشته باشید. همچنین می­توانید به کار مستخدم یا خدمتکار خود نظارت داشته باشید. چنانچه فرزندان شما با مستخدمین در خانه هستند ضرورت استفاده از دوربین دو چندان می­شود.

  • نظارت بر همه چیز

اگر شما در شرکتتان حضور ندارید ولی دوست دارید بدانید آنجا چه می­گذرد، یک دوربین مداربسته با استفاده از تکنولوژی انتقال تصویر دوربین مدار بسته برای شما این امکان را فراهم می­آورد که با زدن یک دکمه کامپیوتر یا موبایل خود بر همه چیز نظارت کنید.

  • حفاظت و پشتیبانی از کارکنان خود

دوربین مداربسته به نوعی به شما این امکان را می­دهد که از کارکنان خود در برابر خشونت مشتریان محافظت کنید. همچنین می­تواند در برابر اتهاماتی که از طرف همکاران، ارباب رجوع یا هرکس دیگر به آنها وارد می­شود، از آنها حمایت کند.

  • تشویق برای داشتن رفتار خوب

داشتن یک دوربین مداربسته در شرکت یا اداره شما ، به شما کمک می­کند به کارمندان خود نظم بدهید. همانطور که حضور یک مدیر بالاسر کارمندان موجب کارایی بیشتر و فعالیت مفیدتر کارمندان می­شود، وجود دوربین هم می­تواند همین حس را در کارمندان ایجاد کند.

  • مانیتورینگ مناطق خطرناک

دوربین­ها می­توانند در مناطق خیلی خطرناک یک کارخانه تعبیه شوند. مثلا محدوده­هایی که آتـش­زا هستند. با استفاده از تصاویری که دوربین نمایش می­دهند، می­توان از وقوع حادثه جلوگیری کرد و اقدامات لازم برای پیشگیری را انجام داد. همچنین دوربین­ها معمولا در مکان­هایی که احتمال وقوع تصادف زیاد است، قرار می­گیرند و موجب تسریع در انجام اقدامات لازم برای نجات جان انسان­ها می­شوند.

  • افزایش اطمینان خاطر مشتریان

بانک­ها و مغازه­هایی که مجهز به دوربین مداربسته هستند، یک حس امنیت به مشتری القا می­کنند، مشتری­ها در چنین مکان­هایی احساس امنیت می­کنند.

دوربین های مدار بسته نوعی تجهیزات نظارتی هستند که برای کنترل و ایجاد امنیت در ساختمان­ها نصب می­شوند. امروزه حفظ امنیت در جوامع، یکی از مهم ترین مسائلی است که برای اکثر افراد و حتی مشاغل گوناگون حائز اهمیت است. اینکه یک دوربین مدار بسته چقدر بتواند کارایی داشته باشد و یا اینکه تا چه میزان بتواند تصاویر با کیفیتی را ثبت کند، مسائلی هستند که تحت عنوان “ایمنی دوربین مدار بسته” مورد بررسی قرار می گیرند.

به جرأت می توان گفت تمام اجزای تشکیل دهنده دوربین مدار بسته، در ایجاد امنیت این دستگاه نقش دارد. انواع لنز دوربین های مدار بسته که مورد استفاده قرار می­گیرند، در کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته تأثیر دارند. در واقع دریافت تصاویر با کیفیت، تعیین می­کند که دوربین تا چه میزان توانسته است خوب کار کند. اختلال در یکی از اجزای سیستم، هر چند هم جزئی به نظر آید، موجب عدم کارایی کامل دوربین مدار بسته می شود.

سنسورهای CCD و CMOS، دو نوع از سنسورها یا حسگرهای دوربین مدار بسته هستند. این حسگرها به نور محیط حساس هستند. میزان شدت نور محیط، بر روی کارایی آنها تأثیر دارد. تمام انواع دوربین مدار بسته آنالوگ و دیجیتال دارای حسگرهای نوری هستند.

هرچه کیفیت سنسورها بالاتر باشد، تصاویر با کیفیت تری از دوربین دریافت می­شوند. عملکرد سنسورها در امنیت کارایی سیستم­های پردازشگر دوربین و حتی بخش­های نرم افزاری آن نقش اساسی دارد.

تصور اینکه همه مراحل ثبت و ارسال تصاویر، با بروز اختلال در شبکه بخواهد از کار بیوفتد، موجب نگرانی برای شرکت ها و مشتریان است. برای رفع این مشکل، شرکت­های سازنده دوربین مدار بسته نوعی سیستم نظارت تصویری بی سیم راه اندازی کرده اند که توسط POE کار می­کند. POE قدرت زیادی در توزیع و نگهداری سیستم و همچنین پشتیبانی از آن را در شرایط مختلف دارد. هزینه نصب POE پائین می باشد. با نصب این سیستم، امنیت سیستم مدار بسته شما به راحتی تضمین خواهد شد.

امنیت دوربین مدار بسته فقط شامل موارد مربوط به عملکرد دستگاه نمی شود؛ امنیت و ایمنی تجهیزات و قطعات سخت افزاری دوربین و تمام اتصالات آن نیز باید از هر نظر تأمین شود. برای ایجاد امنیت دوربین مدار بسته و اتصالات آن، راهی نیست به جز اینکه در هنگام نصب سیستم مدار بسته، تمام موارد ایمنی رعایت شوند.

در هنگام نصب دوربین مدار بسته، برای جلوگیری از پوسیدگی و تخریب کابل ها و سیم ها توجه به برخی موارد ضروری است؛ تمام کابل­ها باید از داخل پوشش­ها و لوله­های فلزی عبور داده شوند. برای انتقال سیم­های سیستم حتماً باید لوله­های خرطومی به­کار­ روند.

دوربین مدار بسته باید در محلی نصب شود که از دسترس سرقت افراد دور باشد. ارتفاع مناسب نصب دوربین، امنیت آن را افزایش می­دهد. جعبه تقسیم و منبع تغذیه باید در داخل باکس­های مخصوص قرار داده شده و سپس بر روی دیوار و به وسیله پیچ و رولپلاک، محکم شوند. برای جلوگیری از ورود آب و گرد و غبار به داخل باکس­ها، باید به خوبی عایق بندی شوند. پس از آنکه تمام موارد ایمنی و امنیتی برای نصب و راه اندازی سیستم مدار بسته اجرا شد، نوبت به ایجاد امنیت در تصویربرداری و ذخیره آنها می­رسد.

محلی که برای قرار دادن مانیتور کنترل تصاویر در نظر گرفته می­شود، باید یک محل اختصاصی باشد، به گونه ای که افراد متفرقه نتوانند به راحتی به آن محل وارد و یا از آن خارج شوند. در واقع امنیت حریم محل مانیتورینگ دوربین باید به طور کامل فراهم شود.

تمام رمزهای عبور و کدهای نصب که توسط متخصصان نصب دوربین مدار بسته، در سیستم وارد شده اند را باید بلافاصله پس از راه­اندازی سیستم، تغییر داد. به این ترتیب از ورود سایر افراد به بخش نظارتی نرم افزاری دوربین جلوگیری خواهد شد.

برای دستیابی به تمام تصاویری که در بازه­های زمانی مختلف توسط دوربین ثبت می­شوند، همیشه باید فضای هارد دیسک کنترل شود. به محض پر شدن حافظه هارد، باید تصاویر به محل دیگر منتقل شده و هارد دیسک تخلیه شود.

به طور کلی باید گفت برای تأمین امنیت دوربین مدار بسته، تمام موارد از ابتدای مرحله خرید دوربین تا انتهای آن که راه اندازی دوربین مدار بسته است، بهتر است به صورت تیمی و گروهی اجرا شود. به این معنا که بهتر است مشاوره خرید، نصب و راه اندازی، تنظیمات دوربین، ذخیره اطلاعات و از همه مهم تر، پشتیبانی دوربین مدار بسته توسط گروهی از افراد متخصص دراین زمینه انجام شود. در این حالت است که امنیت و ایمنی برای دوربین مدار بسته به صورت کامل تضمین می شود.

امنیت دوربین تحت شبکه

  • کلمه عبور دوربین ها: برای همه ی دوربین های تحت شبکه خود کلمه عبور ایمن قرار دهید.هرگز اجازه ندهید دوربین مدار بسته تحت شبکه شما با کلمه عبور پیش فرض مانند Admin یا ۱۲۳۴ باشند.
  • Port Forwarding چنانچه بخواهید به کاربران تحت شبکه خود امکان مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته های خاصی را بدهیم ، سرور HTTP باید به اینترنت وصل باشد تا بتواند دسترسی های مختلف ویدئویی را اعمال کند.همینجا فضایی است که حملات تحت شبکه ای صورت می گیرد.بهترین راه مقابله با حملاتی که توسط Port Forwarding صورت می گیرد به ساختار و معماری شبکه شما بستگی دارد.اگر از یک سیستم سنتی و یک NVR اسفاده می کنید حد الامکان سعی کنید تعداد پورتهای کمی را انتقال دهید.ولی چنانچه از فضای هاست استفاده می کنید خطای حملات Port Forwarding وجود ندارد و باید خود را برای مقابله با حملات پردازش ابری آماده کنید.
  • فایروال : فایر وال ها همواره به عنوان یکی از مهمترین ابزار های امنیتی جهت مقابله با حملات شبکه ای می باشد.استفاده از فایروال سخت افزاری تا حدود زیادی می تواند خطر حملات را کاهش دهد.فایر والهای نرم افزاری نیز می توانند کمک حال مناسبی برای مقابله با این خطر ها باشند.
  • معماری شبکه : وجود حجم عظیمی از نرم افزار هایی که از منابع شبکه استفاده می کنند ممکن است اختلالاتی در شبکه ایجاد کند.زیرا این نرم افزارها ممکن است رجیستر نشده باشند و یا اختلالاتی را بوجود آورند و استفاده از توپولوژی مناسب تا حدود زیادی می تواند این مشکلات را مرتفع کند.
  • سیستم عامل : همواره از نسخه بروز سیستم عامل تحت شبکه استفاده کنید.زیرا پس از منسوخ شدن نسخه های قدیمی باگ های امنیتی زیادی در آنها شناخته می شود.
  • کلمه عبور سیستم عامل : همواره برای سیستم عامل شبکه خود کلمه عبور ایمن متشکل از اعداد و کاراکترهای بزرگ و کوچک استفاده کنید.
  • کلمه عبور سیستم دوربین تحت شبکه : برای نرم افزار و یا دستگاه NVR خود کلمه عبور مناسب را انتخاب کنید تا از ورود کاربران ناشناس جلوگیری کنید.
  • رمز گزاری(Encryption) اتصال : برای افزایش امنیت دوربین تحت شبکه انواع و اقسام رمز گزاری اطلاعات در دانش شبکه استفاده می شود که تمامی آنها به قصد افزایش امنیت امی باشند.ارتباط سیمی و یا بی سیم تحت شبکه می تواند از استانداردهای کد گزاری مختلفی استفاده کنند که نمونه آن را در شبکه WiFi خانگی مشاهده کرده اید.استفاده از الگوریتم مناسب کمک شایانی به این مساله می کند.
  • کدگزاری تصویر : راه دیگر افزایش امنیت دوربین تحت شبکه برای تصاویر ارسالی نیز انواع کد گزاری وجود دارد که استفاده از آنها امنیت را افزایش می دهد.بط.ر مثال پروتکل RTSP از رمزگزاری متفاوتی نسبت به ONVIF و استفاده می کند.
  • دسترسی دستگاه های همراه : امروزه استفاده از فرایند انتقال تصویر روی موبایل رواج پیدا کرده و به طبع آن خطرات امنیتی نیز افزایش پیدا کرده است.نرم افزار موبایل برای نمایش تصاویر نیاز به کلمه عبور دارد که این مساله برای امنیت شبکه مخاطره انگیز است.
  • دسترسی فیزیکی به فضای ذخیره سازی : برای حفظ امنیت اطلاعات ذخیره شده باید دسترسی به فضای ذخیره سازی را محدود کنیم.همانطور که می دانید هارد دیسک نیز می تواند به عنوان یک منبع در شبکه در نظر گرفته شود و این منبع توانایی اشتراک را دارد.
  • نرم افزار ظبط تصاویر : نرم افزار های ذخیره سازی مختلف از پایگاه داده ی مختلفی نیز برای ذخیره و بازیابی اطلاعات استفاده می کنند.پایگاه داده ها یعنی همه چیز.بنابر این استفاده از نرم افزار مناسب در کنار
  • پایگاه داده ی مناسب بسیار مهم می باشد.
  • دانلود کاتالوگ
  • pdf
bpshco-back-white.png

خیابان استاد نجات الهی (ویلا). کوچه
حقیقت طلب. پلاک 9. طبقه سوم واحد2
info@bpshco.com
تلفن: 88940964 - 88932941
فکس: 88940986

telegram instagram whatsapp linkedin facebook google map rss

شرکت بهینه پرداز شکوفا فعال در حوزه فناوری اطلاعات می باشد که فعالیت خود را در سال1391 آغاز نمود.
این شرکت در 8 سال مدت فعالیت خود افتخار تولیدکننده انحصاری سخت افزار کارت امن افزار اینترنت را بدست آورده است که این اختراع و تولید دارای گواهی نامه های متعدد (ثبت اختراع و بلوغ امنیت و مجوز سازمان پدافند غیرعامل و...) می باشد.
عمدده فعالیت های شرکت: طراحی و اجرای مرکز داده ها، تامین تجهیزات فعال (سرور، سوییچ، روتر و...) و غیرفعال (کابل و...) شبکه و ارائه خدمات حوزه فاوا است.

عضویت در خبرنامه!

برای دریافت تازه های بهینه پرداز شکوفا در خبرنامه عضو شوید.

©1397 شرکت بهینه پرداز شکوفا - کلیه حقوق محفوظ است.